Päike naeratab
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.
Näitusel Adamson-Eric. Modernism ja mitmekülgsus
Õpilane tutvub Adamson-Ericu loomingus sageli esineva päikesekujundiga. Ta kuuleb loo kunstnikust, kes leidis rasketel aegadel endas nii palju päikest, et see kiirgas välja tema loomingust ning aitas teda elus edasi. Laps loob seose oma eluga ja arutleb: kui on raske, siis me saame hakkama, kui mõtleme headele asjadele. Päike on pilve taga alati olemas! Uurime kunstniku kahhelplaate ja keraamikat vaadeldes erinevaid võimalusi, kuidas päikest kujutada, ja tuletame meelde geomeetrilisi kujundeid (ring, ruut, kolmnurk, ristkülik). Tundi kuuluvad ka lõbusad teemaga seonduvad mängud. Tunni lõpus saavad kõik osalejad maalida isikliku kahhelplaadi päikese kujutisega.
Märksõnad: päikese kujutamine, Adamson-Ericu looming, kahhelplaadid, arutelu, geomeetrilised kujundid
Tunni läbimisel õpilane:
- tutvub Eesti tuntud kunstniku eluloo ja loominguga,
- arutleb ja leiab seoseid,
- nimetab geomeetrilisi kujundeid,
- loob ise päikesekujundi.
Kestus: 60 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti ja vene keeles.
Seotud sündmused
Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Seotud sündmused
Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.