fbpx

Otsing

Avaldatud 12.01.2022 | 09.14

Selgusid ajakirja Hea Laps ja Adamson-Ericu muuseumi natüürmordikonkursi võitjad

Esikoht. Rapla Vesiroosi Kool 2a

2021. aasta sügisel kuulutasid ajakiri Hea Laps ja Adamson-Ericu muuseum välja natüürmordivõistluse üldhariduskoolide klassidele. Nüüdseks on selgunud konkursi võitja ja eripreemia pälvija.

Võistlusele laekus palju kauneid ja põnevaid töid. Osalemiseks tuli õpilasgruppidel luua natüürmort. Õpilaste ülesandeks oli otsida klassiruumist, kodust või õuest huvitavad esemed, paigutada need lauale natüürmordina ning seejärel kujutada vaikelu endale meelepärases tehnikas (nt foto, maal, joonistus, kollaaž).

Esikohavääriliseks valis ajakirja toimetuse ja Eesti Kunstimuuseumi töötajatest koosnev žürii Rapla Vesiroosi Kooli 2.a klassi, keda juhendas õpetaja Elin Kiin. Žürii hindas võidutöö puhul lisaks heale teostusele ka selle esituse terviklikkust ja läbimõeldust. Võitjaklass sai auhinnaks tasuta põneva ja hariva muuseumitunni Adamson-Ericu muuseumis.

Õpetaja on tööde esitamisel kirjutanud järgnevalt: „Oleme Rapla Vesiroosi Kooli 2.a klassi õpilased ja haarasime võimalusest luua üks tore natüürmort. Õpetaja palus järgmisel päeval meil kunstiõpetuse tunniks kodust kaasa võtta midagi, mida saaks joonistada. Seadsime asjad ühtseks tervikuks ja asusime maalima. Nii mõnegi õpilase jaoks oli suur avastus, kui ilus pilt tal välja tuli.“

Lisaks andis žürii välja kaks eripreemiat, mis lähevad Padise kooli 7. klassile ja Võru kooli 3. klassile. Eripreemiate auhinnad pani välja ajakiri Hea Laps.

Avaldame galerii mõningatest laekunud töödest.

Natüürmort või vaikelu on kunstiteos lilledest, viljadest, esemetest või eluta looduse objektidest kunstniku seatud kompositsioonis. Kunstnik Adamson-Eric kujutas sageli natüürmorte, mille puhul seadis kokku mitmesuguseid kummalisi esemeid. Kunstnik leidis, et igapäevastel ja katkistel asjadelgi on oma võlu ning neid kujutada on ühtaegu põnev ja joonistamise harjutamiseks ka kasulik.

Siin on valik kunstnik Adamson-Ericu natüürmortidest, mis osalejaid tööde tegemisel inspireerisid.